„Každé krásné roční období musí jednou skončit, aby mohlo vzniknout nové úchvatné“

13 podzimních maličkostí

Zdravím všechny magické duše,

V životě máme nespočet maličkostí, které nám mohou zlepšit den, přesto je často přehlížíme, i když je máme rovnou před nosem. 

Řekněme že narazíme třeba na 5 maličkostí za den. To je 5 důvodů zlepšit si náladu a kdy jindy na to máte větší šance, než na podzim. Je v pořádku pokud si na žádnou nemůžete vzpomenou, protože jsem vám sem pár z nich rozhodl vypsat. Začátek podzimu je vždycky hektický, tak proč si ho trošku nezpříjemnit? 

Něco teplého

Tohle mi přijde jako jedna z nejjednodušších maličkostí. Každý si můžeme udělat čaj, kafe a někdo i horkou čokoládu. Doslova vás to zahřeje u srdce (když si hrnek opřete o hrudník). Já osobně mám nejraději černý čaj s mlékem, zelený čaj a nově i švestku se skořicí (z ostatního cider a jablečný mošt)

Procházka ulicí, parkem, kdekoliv

Přidat podzimní estetiku procházce může rozhodně šála. U nás pomalu začínají opadávat stromy a vždycky mě přivedou na jiné myšlenky.

Déšť

Ne každý ho má úplně rád, ale podle mě (a Ruby Granger) je takovou součástí podzimu. Všichni jsou nejraději doma a přivádí to takovou útulnou hygge náladu (přeju vám aby se vám, kteří budou s teplem mít problém poštěstilo).

Čtení knížek

Myslím, že je strašná škoda, že moc lidí v dnešní době už tolik nečte, protože vás příběh dokáže vtáhnout úplně do jiného světa, který si navíc můžete představit podle sebe. S podzimem jsou často spojené fantazy, čarodějnické a pohádkové tituly a z mé sbírky můžu doporučit Stříbrnou Čarodějnici od Pauly Brackston, Napětí od Naomi Aldermanové a The Secret History od Donny Todd

Dekorování stolu/místnosti

Některé dekorace ani nemusíte kupovat. Venku se povaluje spoustu materiálu jako šišky, skořápky od ořechů, listy či šípek. Vím ale, že ne každý má tuhle možnost, proto je dobré se inspirovat na Pinterestu a najít nějake varianty, např v papírové podobě. Věřím, že ať už jste kdekoliv, vždy budete mít aspoň 1 možnost.

I prohlížení dekorací samo osobě přivádí podzimní náladu.

Podzimní to-do list

Všichni moc dobře víme, jak hektické akademické období dokáže být, proto aby se zajímavé nápady nevytratili není od věci vytvořit to-do list (nebo spíš bucket list). To, co vás napadne a budete chtít uskutečnit je jen na vás.

Seriálový / Filmový večer

Neříkejte, že nemáte čas. Každý musíme čas od času vypnout, takže si vyhraďte třeba jeden večer sami nebo s kamarády a pusťte si cokoliv vás napadne. Když spolu koukáte přes Zoom, není to dvakrát kvalitní ale ten společný zážitek to kompenzuje.

Má doporučení: Fantastický pan Lišák, Chilling Adventures of Sabrina a The Gilmore Girls

Lisování listí

Je to naprosto jednoduchá, trošku zbytečná ale ohromně podzimní činnost. Miluji, když otevřu knížku s listy, na které jsem zapomněl. Navíc se dají použít i jako dekorace do zápisníku, na provázek nebo z nich vytvořit album, což někteří dělají s krásným detailem.

Podzimní pozadí

Tuto maličkost jsem pochytil už od výše zmiňované Ruby ale pokud máme nějaké vlastní zařízení, měli bychom si jej změnit k obrazu svému. U mě na Pinterestu najdete v sezonní nástěnce spoustu inspirace a pro podzimní tapety vás odkážu na tuto stránku.

Pálení svíček

Malé teplé světlo. Perfektní k učení nebo k uklidnění. Popravdě nikdy nezačínám podzim, bez aspoň jedné svíčky. Mám takový krásný příjemný pocit, když plamen pomalu pálí knot. Pro ty co žijí v temnotě:

„Buď světlem své vlastní temnotě“ - P. N.

Podzimní playlisty

Hudba dokáže měnit to, jakým způsobem vnímáme okolí. I když jsme vyčerpaní, dokáže nás dobít aspoň trochou dobré energie. Taylor Swift, Chillhop Music, možností je nespočet. Dva playlisty mám vytvořené i já, z nichž jeden je spíše klidnější a druhý energický. 


Polehávání v listí

Tohle se většinou děje během předvánoční sezóny, kdy je skoro všechno listí spadané. Jsem teprve po prvním týdnu na vysoké a už teď jsem vystresovaný, ovšem polehávání v listí mi tak nějak pomáhá zastavit a utřídit si myšlenky, takže zkuste něco takového až půjdete kolem místa plného listí.

Barvy

Tohle díky patří Solomonovi, který mi dal tuhle docela jednoduchou radu. Nejkrásnější a nejdůležitější součástí podzimu je jednoduše užívání si světa kolem nás, což částečně navazuje na procházky, o který jsem psal před chvílí. Někdy, to co potřebujeme je jen vnímat ptáky nebo cítit trávu. Ať už jste kdekoliv a kdokoliv, zastavte se a začněte vidět barvy kolem vás.

Doufám, že si i vy uděláte ve svém nabitém rozvrhu čas na nějakou z těchto maličkostí, protože dobrá nálada je to, co právě potřebujeme. Doufám, že se vám článek líbil a opět příště.

V.

Komentáře