„Každé krásné roční období musí jednou skončit, aby mohlo vzniknout nové úchvatné“

Coffee confessions - month maturita update

Zdravím všechny magické duše,

Po dlouhé době nový článek. Vy co jste mě sledovali na Instagramu víte nejspíš proč, a to kvůli maturitě. Upřímně jsem rád, že mám čas psát konečně něco jiného, než jen rozbory knížek a odborných otázek, a je to prostě strašně osvobozující. Sice jsem typ, který se rád vzdělává, ale to neznamená, že si nedokážu užít volnosti.

Abych pravdu řek, byla to fuška, ale zároveň mi to přineslo pár highlightů, o které bych se rád podělil. Bude to vlastně takové "přiznání", co se v měsíci "zkoušky dospělosti" vlastně dělo. Prostě pár slov, která jsem psal nad hrnkem kávy u ruky.

Článek jsem rozdělil na Thinking confession, Study confession a Journal update, abych to trošku uspořádal, takže pokud budete chtít, můžete nežádoucí část přeskočit.

This article is also avalible in English. Just click on the ENG posts. 

Link to en version of this article

Thinking confession

Všichni, kteří si tím už prošli, pocítili jaký enormní stres dokáže závěrečná zkouška vytvořit. Hodně z nás se i několikrát dostalo do stavů, které by vás ani nenapadli. Hodně lidí nedokáže pochopit, proč se tohle někomu děje a je to něco čemu mohou rozumět jen pár vyvolených.

Mě drželi nad vodu před zkouškami už jen motivační study videa Ruby Granger, rodina a kamarádi ze StudyStream.

O této platformě jsem už psal v předchozím článku a rozhodně doporučuji vyzkoušet. Mám zde úplně úžasné lidi, kteří udělali mé pátky o to lepší. 

Study confession

Některé předměty jsem dělal s předstihem a část na poslední chvíli. Příliš jsem se nedonutil učit dopředu, a ono to asi je možná i dobře. Neučil jsem se rozkládat práci na menší segmenty, takže jsem dělal třeba hodina literaturu, hodina ekonomiku atd. 

Časté měnění pozic a míst bylo, jak kdy dobré rozhodnutí. Hodně k učení pomohlo i to, že jsem si všechny materiály přepisoval sám, což možná zabere hodně času ale není to pro nic za nic.

Co jsem pozoroval, byl jsem jeden z mála, kdo si rozbory netiskl (kromě ekonomiky). Rozumím tomu, že ne každý si to může dovolit, ale když už jsem měl tu možnost, tak jsem toho využil. Navíc je zbytečné tisknout kvanta papírů, když si je můžete otevřít digitálně.

Vše jsem tvoři v Notion aplikaci, která nebyla, kvůli omezenosti s offline prostředím, úplně nejlepší volbou. I přes to mi dokázala, že ne vždy je papír a tužka potřeba.

U zkoušek jsem naštěstí úspěšně (děkuji za všechny gratulace) a měl jsem docela štěstí na otázky. Když to zrovna nevyjde, stačí abyste se aspoň snažili něco vymyslet. Pokud jste běžný student a nijak zvlášť nevyrušujete, učitelé k vaší snaze přihlédnou. 

Journal update

V neposlední řadě bych rád prohlásil, že jsem dokončil stávající bullet journal / zápisník. Tolik plánování, tolik návrhů a všechny stránky popsané. Znamená to ale, že se brzy seznámíte s jeho novým nástupcem ze stejné rodiny. Teď ještě nebudu nic prozrazovat ale brzy vám jej ukážu.

To bude tedy zatím všechno pro tento update. Gratuluji všem maturantům, kdo uspěli a pro zbytek posílám štěstí ať vaše hvězdy září v září.

Komentáře